درحال بارگذاری...

انواع افت مقاله ۱

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

انواع افت مقاله ۱


انواع افت مقاله ۱

توضیح انواع افات


علم سم شناسی یا toxicology علمی است که درباره شناسایی سموم مختلف،خواص و اثرات آنها بر روی موجودات زنده و همچنین جستجو،نمونه برداری واندازه گیری آنها درمحیط زیست و در بدن موجودات زنده یا مرده بحث میکند و بر این اساس دارای شاخه های متعددی مثل سم شناسی پزشکی،غذایی و دارویی،محیطی،صنعتی و پرتوها بوده که هرکدام رشته خاصی را تشکیل می دهند.

سم یا زهر poison or toxin ماده یا موادی با منشا گیاهی،حیوانی و یا شیمیایی (معدنی یا آلی) بوده و از یک راه خاص و یا از راههای مختلف در مقادیر کم باعث اختلال و یا توقف فعل و انفعالات حیاتی و ایجاد تغییرات فیزیکی و فیزیولوژیکی و یا روانی در موجود زنده میشود.اکثر داروها در دوزهای غیرمجاز اثرات سمی داشته و به عنوان سم مطرح میشوند و برخی از سموم نیز در دوزهای پایین ممکن است اثرات دارویی داشته باشند،بنابراین یکی از تفاوتهای مهم سم و دارو در میزان مصرف(Dosage) آنهاست.

مسمومیت عبارتست از بهم خوردن تعادل فیزیکی،فیزیولژیکی و یا روانی موجود زنده در اثر ورود وتماس با ماده خارجی سمی از راههای مختلف.مسمومیت به دو صورت ممکن است ایجاد شود:

1-مسمومیت حاد (acute intoxication):در اثر ورود مقدار زیاد و یک باره ماده سمی ایجاد شده و توام با علائم شدید و گاهی مرگ است.این نوع مسمومیت اکثرا اتفاقی و گاهی نیز عمدی ایجاد میشود.

2-مسمومیت مزمن (chronic intoxication) :در این مسمومیت معمولامقادیر کم ماده سمی به تدریج و در دفعات زیاد وارد بدن شده و علائم و آثار آن به کندی ودر طی زمان طولانی بروز میکند.این نوع مسمومیت اکثرا شغلی ودر اثر کار کردن و تماس طولانی با مواد و بقایای سموم در محیط کار ایجاد میشود.

سمومی را که در سمپاشی کشاورزی و بهداشت به منظور از بین بردن آفات مختلف مصرف میشوند،آفت کش یا pesticide میگویند.طبق تعریف آفت یا pest موجودیست که به انسان وآنچه که مورد بهره برداری اوست خسارت زده و سبب سلب آسایش وی گردد.این خسارت ممکن است اقتصادی و یا بهداشتی باشد.

مصرف سموم شیمیایی در سمپاشی برای مبارزه با آفات و بیماریهای گیاهی از سالیان گذشته مرسوم بوده اس


مریم رخشانی، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


افات پهپاد کشاورزی سمپاشی سیرنگ

این مطالب را هم بخوانید!

استفاده از بازو پهپاد برای گر...

آیا در مورد بازو پهپاد گرده افشان چیزی میدانید؟ آیا میدانید گرده افشانی مدرن چگونه انجام میشود؟ کشاورزی یکی از صنایع اصلی جوامع است که نقش مهمی در تأمین غذا و مواد خام برای جامعه دارد. اما گرده‌افشانی گیاهان، یکی از عوامل مهم در عملکرد محصولات کشاورزی است که تأمین آن می‌تواند به تولید برداشت مطل...

ادامه مطلب »

باغبانی و فواید آن

ممکن است تحقیقاتی که درباره فواید و اثرات باغبانی ذکر شده از نظر علمی کاملا اثبات شده نباشد اما همه ما حس خوبی که در دل طبیعت به ما دست می‌دهد را تجربه کرده‌ایم. این حس خوب را می‌توان با تمیز کردن گلدان و حتی عوض کردن خاک آن تجربه کرد. پس لازم نیست حتما باغ پر از گل و درخت داشته باشیم تا به این آرام...

ادامه مطلب »

نقش پهپادها در زمینهای کشاورزی

آیا میدانید نقش پهپاد ها در زمینهای کشاورزی چیست؟ پهپادها در کشاورزی: نقش برجسته در افزایش بهره‌وری و پایداری محیط زیست پهپادها به عنوان یکی از نوآوری‌های فناورانه در زمینه کشاورزی، نقش مهمی در بهبود فرآیندها و افزایش بهره‌وری در این صنعت ایفا می‌کنند. از زمان معرفی پهپادها به کاربرد کشاورزی، تح...

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116