درحال بارگذاری...

مزارع شناور

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

مزارع شناور


مزارع شناور

امروزه شیوه‌های مختلفی برای افزایش بهره‌وری در تولیدات کشاورزی در سراسر دنیا وجود دارد، که یکی از آنها پرورش ماهی در آب دریا و دریاچه‌ها است که نیازی به استفاده از منابع آبی موجود و تغییرات در اکوسیستم ندارد. استفاده از منابع در راستای توسعه پایدار، نوین و همچنین استفاده مستقیم از انرژی خورشیدی شیوه دیگری برای افزایش بهره‌وری هستند که در طرحی به نام مزارع شناور بکار بسته شده‌اند.


طرح اولیه مزرعه شناور طراحی شده توسط محققین پیشرو هلندی

این نوع مزارع انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

_ مزارع شناور تک محور

این نوع مزارع صرفاً از سطوح آب به منظور کشت گیاهانی مانند برنج استفاده می‌کنند و تاکنون در کشور‌هایی مانند چین و ژاپن بطور گسترده‌ای برای کشت مزارع برنج استفاده شده است و به نوعی کشت آکواپونیک در فضای باز می‌باشد.

_ مزارع شناور چند منظوره

این مدل مزارع شناور، نوین‌ترین و پیشرفته‌ترین آنها هستند و سه نوع کاربردی دارند. توجه به وسعت و مقیاس بالای این‌گونه مزارع، معمولاً اجرای آن‌ها بر روی سطوح آب‌های آزاد صورت می‌گیرد. این مزارع به صورت طبقاتی عمل می‌کنند. طبقه زیر سطح آب برای پرورش ماهی استفاده می‌شود، در حالی که طبقه میانی برای پرورش گاو و طبقه رویی برای پرورش گیاهان به صورت هیدروپونیک استفاده می‌گردد.


نسیم نصیری، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


مزرعه مزرعه شناور هلند مزارع نوین گیاهان هیدروپونیک سیرنگ پهپاد کشاورزی

این مطالب را هم بخوانید!

طیف سنجی و دنیای پهپادهای کشاو...

چرا از پهپاد های کشاورزی استفاده می کنیم؟ استفاده از طیف سنج در پهپادهای کشاورزی چگونه است؟ چگونه می توان با طیف سنجی در پهپادهای کشاورزی بر رشد و نمو گیاهان تاثیر گذاشت؟ کاربرد پهپاد برای تجزیه و تحلیل خاک و وضعیت مزارع نقشه برداری و نمونه گیری به صورت دوره ای در پهپادهای طیف سنج چگونه است؟ آی...

ادامه مطلب »

یک بذر مرغوب چه ویژگی هایی دار...

بذر یکی از اصلی ترین نهاده های کشاورزی است و استفاده از بذر مرغوب در کاشت محصولات کشاورزی از ویژگی مهمی است که در هنگام خرید بذر گیاه موردنظر باید به آن توجه کنیم.

ادامه مطلب »

مزایای سیرنگ پلاس

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116