درحال بارگذاری...

خرما

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

خرما


خرما

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است


"میوه خرما" جزء میوه‌های سته است یعنی تمام قسمت باریکای آن گوشتی و حاوی مواد غذایی است. خرما از دوران باستان در رژیم غذایی انسان وجود داشته است و یکی از قدیمی‌ترین میوه‌های کشت شده توسط انسان بوده است.

مهمترین انواع خرمای ایرانی

یکی از مهم‌ترین عوامل که می‌تواند در بهبود کیفیت و اصول و در نتیجه رونق دادن به صنعت خرما در جهان موثر باشد، استفاده از گونه‌های خرما برتر و تجاری است.

۱) خرمای پیارم: خرمای پیارم یکی از انواع خرمای تجاری و درجه یک بوده که به دلیل کیفیت مناسب و بازار‌پسندی بالای این خرما، یک رقم خاص خرمای صادراتی محسوب می‌شود. خرمای پیارم سرشار از مواد قندی، پروتئینی و سایر مواد معدنی است و ارزش غذایی بالایی دارد.

۲) خرمای مضافتی: خرمای مضافتی یکی از بهترین انواع خرما است که بیش از نیمی از تولیدات خرمای ایران را به خود اختصاص داده است. رقم مضافتی نسبت به سایر انواع خرما دارای میزان رطوبت بالاتری می‌باشد که همین باعث طعم و مزه منحصر‌ به فرد آن شده است.

۳)خرمای کبکاب: خرمای کبکاب یکی از انواع خرما در ایران است. رنگ میوه در مرحله خارک و رطب زرد است و در حالت رسیدن کامل به صورت قهوه‌ای تیره در می‌آید. مصرف آن بیشتر در حالت رطب و خرما است. خرمای کبکاب در حالت نارس و خارک بر خلاف خرما‌های دیگر طعمی تلخ دارد.

۴) خرمای شاهانی: خرمای شاهانی ظاهری کشیده دارد. نوع مرغوب خرما شاهانی خوش عطر و بسیار با کیفیت است. در مرحله خارک، طعم آن شیرین است، بنابراین مقداری از محصول نخل آن، در مرحله خارک مصرف می‌شود. خرمای شاهانی از رقم‌های دیرس است.

۵) خرمای ربی: شیرینی خرمای ربی از خرمای مضافتی کمتر است و طعم بسیار مطلوبی دارد و زمانی که رطوبت آن زیاد است از خرمای مضافتی خوش طعم‌تر است. رنگ آن قهوه‌ای تیره با ظاهری چروکیده و نیمه خشک با پوستی نازک است.

خرما بیش از ۵۰ نوع دارد که ما در اینجا فقط به بخشی از انواع خرما اشاره کردیم.


نسیم نصیری، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


خرما نخل کشاورزی سیرنگ گیاه تک لپه‌ای میوه

این مطالب را هم بخوانید!

پهپاد سیرنگ به کمک آفات باغات...

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

۶ باور اشتباه در کشاورزی

در این مقاله به ۶ باور اشتباه در کشاورزی اشاره خواهیم کرد

ادامه مطلب »

عنوان: انواع پهپادها: زیرمجموع...

آیا می‌دانستید از پهپاد برای سمپاشی، محلول پاشی، کود پاشی میتوان استفاده کرد؟ می‌دانستید با استفاده از سمپاشی با پهپاد میتوانید برادشت محصول رو صد درصد داشته باشید؟ نتیجه‌گیری با پیشرفت تکنولوژی، انواع پهپادها به نحوی توسعه یافته‌اند که از هرکدام با توجه به نیازها و موقعیت‌های مختلف می‌توان بهره‌...

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116