درحال بارگذاری...

سرمازدگی

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

سرمازدگی


سرمازدگی

سرما زدگی با یخ زدگی فرق دارد. در مورد آسیب رسیدن به گیاهان با دو واژه سرمازدگی و یخ زدگی مواجه هستیم که این دو با یکدیگر تفاوت دارند. اگرچه هر دوی این شرایط در دمای زیر صفر پدیدار می شوند اما با یکدیگر تفاوت دارند.


 🌺  زمانی که گیاه دچار یخ زدگی می شود یعنی آب درون سلولهای آن تبدیل به کریستالهای یخ شده است و این کریستالها به دیوار سلول آسیب می زنند و موجب از هم گسیختگی آنان می شوند و یخ زدگی می تواند به این دلیل موجب پایان عمر بافت گیاه شود. این مسئله در گیاهان معمولا زمانی روی می دهد که دمای محیط به زیر 1.1 درجه سانتیگراد نزول کند .

🌺سرمازدگی فقط سطح رویین گیاه را تحت تاثیر قرار میدهد و به عمق نفوذ نمی کند. یعنی دمای هوا هنوز آنقدر افت نکرده است که موجب تشکیل کریستالهای یخ در درون سلولهای گیاهی شود و فقط این اتفاق در سطح برگ می افتد بنابراین سرمازدگی می توان به سطح برگ و همچنین جوانه های برگ و گل آسیب وارد کند اما به ندرت گیاه را از پای در می آورد.

🍃نشانه های سرمازدگی

🌺از نشانه های سرمازدگی می توان به چروکیدگی برگها، قهوه ای شدن نوک و حاشیه برگها و در نهایت قهوه ای شدن تمامی برگ، بروز نواحی قهوه ای کم رنگ در بین رگبرگها، ایجاد حالتی آبدار بر روی سطح برگها، افتادگی ساقه های گیاه و از بین رفتن جوانه های گل و یا برگ اشاره کرد. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس با شماره ۰۹۰۲۰۳۹۹۰۳۱


کاربر سیرنگ، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


سرما سرمازدگی مه پاش سم سم شناسی پهپاد کشاورزی مزرعه یخزدگی

این مطالب را هم بخوانید!

چگونگی تغییرات آب و هوا بر محص...

آیا میدانید برای چگونگی تغییرات آب و هوا بر محصولات کشاورزی و استراتژی های پیشگیری با آن چه باید کرد؟ تغییرات آب و هوایی اخیر، تأثیرات جدی بر محصولات کشاورزی داشته است. این تغییرات ممکن است باعث افت کیفیت و کمیت محصولات شده، با افزایش دما، کاهش بارش و تغییر الگوهای هواشناسی. برای پیشگیری از این اثر...

ادامه مطلب »

استفاده های مختلف از نعناع

آیا میدانید استفاده های مختلف نعناع در درمان مشکلات گوارشی چیست؟ ## استفاده‌های مختلف نعناع در درمان مشکلات گوارشی نعناع یک گیاه دارویی با خصوصیات درمانی بسیار است و در موارد مختلفی برای حفظ سلامت گوارش به کار می‌رود. در زیر به بررسی استفاده‌های مختلف نعناع در درمان مشکلات گوارشی پرداخته می‌شود:...

ادامه مطلب »

تکثیر میگو

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116